Özel Ay Koleji IB Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı (PYP) Aday Okuludur.

Özel Ay Koleji İlk Yıllar Programı Aday Okuludur*. Bu okul, bir IB Dünya Okulu olarak yetkilendirme çabasındadır. IB PYP okulları, ortak bir felsefeyi paylaşan yüksek kaliteli, zorlu, uluslararası eğitime bağlı okullardır – Özel Ay Koleji öğrencileri için bu bağlılığın önemli olduğuna inanır. Detaylara ulaşmak için lütfen IB’nin resmi web sayfasını tıklayarak ziyaret ediniz,

Özel Ay Koleji is a Candidate School* for the Primary Years Programme. This school is pursuing authorization as an IB World School. These are schools that share a common philosophy—a commitment to high quality, challenging, international education that Özel Ay Koleji believes is important for our students. Please visit IB’s official website.

ÖZEL AY OKULLARI, OTORİZASYON SÜRECİNDE IB - PYP ADAY OKULUDUR…

AY Okulları Dünya Okulu olmak için IB-PYP otorizasyon çalışmalarını yürütmektedir.1-3 yıl arasında sürmesi öngörülen adaylık sürecinde Milli Eğitim müfredatı uygulamaları ve kazanımları ile birlikte IB PYP çerçevesinde, ezberlemeden kavram temelli kalıcı öğrenmeye, sorgulamaya dayalı, beceri ve değerler eğitimi odaklı bir eğitim modelidir.

PYP programı ile öğrencilerimiz kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu alarak yani öz denetimli ve sorumluluklarının bilincini kazanırlar.

PYP’nin en önemli amaçlarından birisi ise, öğrencilerin ulusal değerlerini ve kültürel kimliklerini korurken aynı zamanda dünya insanı olabilmeleri ve uluslararası bir düşünceye sahip olabilmelerini kazandırmaktır. Öğrencilerin IB Öğrenen profili özelliklerini geliştirerek dünya insanı olmalarını hedefler. IB programlarının temel amacı daha iyi ve barış dolu bir dünya yaratmayı destekleyecek uluslararası bilince sahip bireyler yetiştirmektir.

Velilerimiz ve öğretmenlerimiz hayat boyu öğrenme kültürü kazanarak öğrencilerimizin öğrenme sürecine aktif katılım sağlamaktadır.

Özel AY Okulları PYP öğrenen grubunda yer alan eğitim liderlerimiz de IB – PYP organizasyonunun düzenlediği eğitim çalıştaylarına katılarak programda yapılan gelişme ve güncellemeleri yakından takip etmektedirler.

BU PROGRAMIN, ÇOCUKLARA KAZANIMLARI

Araştıran-Sorgulayan

Öğrenciler, doğal meraklarını geliştirirler. Araştırma ve sorgulama için gerekli becerileri kazanmışlardır. Etkin olarak öğrenmekten zevk alırlar ve bu öğrenme merakı ömür boyu sürer.

Bilgili

Yerel ve küresel önemi olan sorunları, kavramları, fikirleri araştırırlar. Böylelikle, kapsamlı, derin bir bilgi birikimine ve anlayışa sahip olurlar.

Düşünen

Karmaşık sorunları fark etmek ve sorunları çözmek amacıyla, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanmada inisiyatif sahibidirler. Mantığa ve ahlaka uygun kararlar verirler.

İletişim Kuran

Bilgileri ve düşünceleri anadillerinde ve birden fazla dilde yaratıcı biçimde, kendine güvenerek ve çeşitli iletişim yollarıyla algılar ifade ederler. Başkalarıyla etkin ve istekli biçimde ekip içinde çalışırlar.

İlkeli

Doğruluk, dürüstlük, hakkaniyet, adalet duyguları ile hareket ederler. Bireylerin, toplulukların ve toplumların onuruna saygılıdırlar. Kendi davranışlarının, sonuçlarının sorumluluğunu üstlenirler.

Açık Görüşlü

Kendi kültürlerini ve kişisel tarihlerini bilir ve bağlıdırlar. Diğer bireylerin ve toplumların bakış açılarına, değerlerine ve geleneklerine saygılı ve açıktırlar. Farklı bakış açılarını bulmaya ve değerlendirmeye alışıktırlar ve bu konudaki tecrübelerini geliştirmeye isteklidirler.

Duyarlı

İnsanların gereksinimleri, duyguları konusunda hassastırlar ve saygılıdırlar. Kendilerini başkalarının yerine koyabilirler. Hizmete yönelik kişisel bağlılık duygusu taşırlar, başkalarının yaşamları ve çevre üzerinde olumlu bir etki yaratmaya çalışırlar.

Riski Göze Alan

Alışılmadık durumlara ve belirsizliklere cesaretle ve düşünerek yaklaşırlar. Yeni görevleri, fikirleri ve stratejileri keşfetmek için gerekli bağımsız bir ruha sahiptirler. İnandıklarını savunurken cesur ve anlaşılır olmaya özen gösterirler.

Dengeli

Kendilerinin ve başkalarının sağlığı açısından zihinsel, bedensel ve duygusal dengenin önemini bilirler.

Dönüşümlü Düşünen

Kendi öğrenme süreçlerini, deneyimlerini dikkatle ele alırlar. Öğrenimlerini, kişisel gelişimlerini desteklemek için güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirebilirler.

IB GEÇMİŞİNE DOĞRU YOLCULUK…

IB Bakalorya eğitim felsefesinin kurucularından olan filozof ve eğitim teorisyeni Prof. Dr. John DEWEY, 1924 yılında Atatürk'ün daveti ile ülkemize gelmiştir.

Milli Eğitim sistemi için çalışmalar yapması istenmiştir. Ülkemizin ihtiyacı olan en uygun eğitim modeli hakkında incelemelerde bulunularak rapor sunmuştur. Daha sonra kurulacak olan Köy Enstitülerine DEWEY’İN sunduğu rapor rehberlik etmiştir.

DEWEY' in eğitime bakışı; müfredatta var olan konuları çocuklara öğretirken, bugünden kopmadan, yaşamın içinden gözlem ve deneylerle, çocukların duyularını, yapısını da dikkate alarak, yaparak ve yaşayarak öğrenmeyi esas alan öğretim tekniklerini geliştiren bir eğitim bilimcidir.

IB’ nin, 1994 yılında geliştirdiği, ilk yıllar programı olan PYP programını oluşturan eğitim bilimciler, ülkemizde kapatılmış olan Köy Enstitüleri’nde uygulanan program ve değerleri incelemiş olduklarını ve hazırlanan programda Köy Enstitülerini hatırlatan öğelere yer verildiği görülmektedir.

Mustafa Kemal Atatürk’ün her alanda olduğu gibi eğitim alanında da bilim esaslı eğitim yapılandırması, PYP-IB ninfelsefesini yapılandıran kurucusu DEWEY’in günümüzde güncelliğini önemini yitirmeyen IB nin hâlâ en iyi eğitim programı olarak kabul edilmesi, Atamızın uzak görüşlü ve vizyonerliğinin göstergesidir.

İlkokul sınıflarında uygulayacağımız PYP programının, öğrencilerimizin gelecek yaşamları için çok değerli kazanımlar sağlayacağından dolayı çok mutluyuz.